boktips: Pittstim

Hej tänkte tipsa om en bok som jag fick i Julklapp av min kära Svärmor boken heter: Pittstim
jag vet lite komiskt namn men jag tycker att alla ungdomskillar ska läsa den här boken för man känner verkligen igen sig själv i den! orkar inte skriva mina egna tankar om boken och så. Så här kommer det som stod på adlibris hemsida: 

Pittstim - en antologi om pissbomber, skogsporr och kärlek vill föra ett samtal om hur det är att vara kille, och hur olika killar kan vara. Redaktörerna Inti Chavez Perez och Zanyar Adami har bett 15 unga män, några kända, andra okända, att skriva direkt till Sveriges unga killar om vilka villkor, förväntningar och erfarenheter som unga killar bär runt på. Det handlar om våld, otrohet, kriminalitet, kärlek, sexualitet och taskig kvinnosyn. Här berättar både snälla killen och den fängelsedömde hårdingen, den politiskt engagerade och den festglada fjollan. Alla berättar sanningen om vad de gjort och varför. Det som förenar dem är deras olikhet och att de bryter tabun om vad som är en god man. För vad är egentligen en man?

pittstim
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


bloglovin